Újdonságok ajánlója 10.
Ebben a rövidre fogott újdonságajánlóban mindenféle nagyon jó könyveknek sikerült összefutnia, ismét a szokásos tíznek.

John Updike: Nyúlcipő
John Updike: Nyúlketrec
John Updike: A terrorista
21. Század, megjelenés: 2018. október 3., 2019. február 18., 2018. október 25.
A 21. Század Kiadó belekezd John Updike életművének a megjelentetésébe! Mégpedig mindjárt a zseniális és klasszikussá nemesedett Nyúl-sorozattal! Harry Angstrom, vagyis Nyúl először a Nyúlcipő (Rabbit, Run) című, 1960-as regényben lépett az olvasók elé, amelyet Réz Ádám fordított le magyarra nyolc évvel később. A sorozat ezután a csodálatos tehetségű Göncz Árpádra szállt, aki (oly sok más Updike-regény mellett) a Nyúlketrecet és a Nyúlhájat (a kedvenc Updike-könyvem) magyarította. A kései, negyedik kötet, a Nyúlszív és az ötödik, epilógus-emlékmű-regény, a Nyúlfark magyar változatát azonban már Gy. Horváth László készítette el, hiszen Göncz Árpád 1992-ben és később már nem a műfordítással foglalkozott, hanem a Harmadik Magyar Köztársaság első köztársasági elnöke volt...
Updike pedig közben keresztbe-kasul átdolgozta egész sorozatát, amelyet a magyar szövegek már nemigen követtek - eddig. A 21. Század új szériájába már valamennyi könyv Gy. Horváth László fordításában kerül be. Októberben érkezik az új Nyúlcipő, jövő februárban pedig a Nyúlketrec: remélem, ezúttal ez utóbbit is sikerül megkedvelnem. (Én ugyanis sajnos azzal egyenes arányban szerettem meg Harryt, ahogyan öregedett...) Fentiek mellett megjelenik még újra az író utolsó előtti regénye, A terrorista is. Itt írtam az Updike-regényekről.

Zdeněk Svěrák: Mezítláb a tarlón
Napkút, megjelenés: október 10.
Nagyon finom és rövid regény a cseh írótól, akinek nemrégen annyira megragadtak a Kettős látás című kötetben megjelent elbeszélései, hogy felhajtottam a boltokban egy régebbi novelláskötetét, A csalót is, hogy végigélvezhessem: s azóta már mindkettőből újra is olvastam történeteket. Most, hogy a Napkút láthatóan folytatja a szerző műveinek kiadását, alig várom, hogy ezt a kisregényt is kézbe vehessem. Itt írtam róla.

Hász Róbert: Fábián Marcell pandúrdetektív tizenhárom napja
Kortárs, megjelenés: október 8.
"Ez az izgalmasnak ígérkező történelmi krimi valószínűleg sokkal több lesz, mint egy jó és eredeti detektívsztori." - írtam 2017 novemberében. Mivel ezt a könyvet már olvastam, állítom, az lett... Amiért bekerült ide: mert csodálatosnak találom, hogy - úgy tűnik - olyan sikeres, hogy 2017-es novemberi megjelenése után nem egészen egy év múlva ismét megjelenik. Az ilyennek minden irodalom- és krimikedvelő csak örülhet! A kötetről itt írtam.

Abraham Merritt: A mélység népe és az erdő asszonyai
A fantasztikus irodalom klasszikusai
Arthur Machen: A fehér népek és a rémület története
Rejtelmes történetek sorozat
Attraktor, megjelent
Az Attraktor két novelláskötet-sorozata egy-egy újabb jeles daranhoz érkezett. A fantasztikus irodalom klasszikusai között ezúttal Abraham Merritt mutatkozik be, akit eddig csak a regényeiről lehetett ismerni. A mélység népe tartalmazza
az összes novelláját (nem volt sok, furcsa módon): egyet ráadásul két szövegváltozatban! A Rejtelmes történetek borongós címlapú szériája Conan Doyle és Bram Stoker után Arthur Machennek biztosít terepet: "az angolszász gótikus irodalom kései klasszikusá"-nak, akit sokat emlegetnek, de keveset közöltek nálunk, két kisregénye érkezik a kötetben, A rémület és a A fehér népek, mindkettő Kiss Sándor fordításában. A Merritt-könyvről itt írtam, a Machen-könyvről pedig itt.

James M. Cain: A postás mindig kétszer csenget
21. Század, megjelenés: október 10.
Ismét a 21. Század Kiadó megjelenéséről következik hír ebben a posztban: P. D. James művei után ugyanis - úgy tűnik - a kiadó életműsorozat helyett egy fantasztikus, új krimisorozatba kezdett bele, amely - nálam - bízvást tarthat számot olyan rajongásra, amilyennel az egykorvolt Fekete Könyvek sorozatot öveztem...:) Ez a regény idén 84 éves, de szerintem semmit sem avult. Itt írtam róla.

Irene Adler: A búcsú hajója
Sherlock, Lupin és Én 12., megjelenés: 30.
Egy tucat kötet: ez nem semmi! És az főleg remek, hogy olyan egyenletesen jók ezek a gyerekkrimik. Itt írtam róla. Az előző kötetekről pedig itt: 1. A fekete dáma 2. Utolsó felvonás az Operában 3. A skarlátvörös rózsa rejtélye 4. A katedrális árnyéka 5. A fehér kastély 6. A Szajna árnyéka 7. A Kobra bosszúja 8. Szfinx a Hyde Parkban 9. Rókavadászat gyilkossággal 10. A bűn fejedelme 11. Az ármány kikötője

Ungváry Krisztián - Meruk József: Rákosi Mátyás eltitkolt szolgálatai - Egy sztálinista diktátor börtönben, jólétben és száműzetésben
Jaffa, Modern magyar történelem, megjelenés: október 12.
Rákosi véletlenül előkerült irathagyatékának feldolgozása sok izgalmat ígér az olvasónak. A Jaffa sorozatának idei kötetei (A miniszterelnök élete és halála, Büntetőterület, Elmondani az elmondhatatlant, Keleti front, nyugati fogság) eddig annyira figyelemreméltóak voltak, hogy ezt is alig várom. Itt írtam róla.

Linkek
Újdonságok ajánlója 1.
Újdonságok ajánlója 2.
Újdonságok ajánlója 3.
Újdonságok ajánlója 4. 

Újdonságok ajánlója 5. 
Újdonságok ajánlója 6.
Újdonságok ajánlója 7. 
Újdonságok ajánlója 8. 
Újdonságok ajánlója 9.
0 Responses