Újdonságok ajánlója 8.
A nyár a vége felé jár, így lassan megérik az idő egy újabb újdonságlista összeállítására: ismét tíz kötettel. Közülük a legtöbb egyes sorozatok újabb tagja, amelyeknek a megjelenésére megbízhatóan számítani lehetett: de van néhány meglepetés is.

William Shakespeare: Szentivánéji álom
Színház az egész, Magvető, megjelenés: augusztus 27.
Fáradhatatlanul folytatódik a Magvető (leginkább) drámasorozata: benne Nádasdy Ádám Shakespeare-fordításai a Szent Iván-éji tündérjátékkal. Őszintén szólva nem látok logikát abban, mi jelenik meg kicsiben: épp ezért lelkesen várakozom a (szintén idei megjelenésű) A velencei kalmár zsebkiadásra. Remélem, nem az utolsó lesz a sorban... (Egyébként közben a sorozat immár Dürrenmatt-tal és Ibsennel is bővül!) Itt írtam róla.

Friedrich Dürrenmatt: A fizikusok
Színház az egész, Magvető, megjelenés: augusztus 27.
Szóval: a Színház az egész... kezdetben egyfajta "Nádasdy Ádám pompás fordításai" sorozatnak nézett ki, azonban nem maradt meg kizárólag ezen az úton. Nagyon örültem A fizikusok feltűnésének, mivel itt nem egy vadonatúj fordításról van szó, hanem a már szinte klasszikussá nemesedett, egyebekben azonban teljességgel modern Ungvári-féle változatról, amely eddig mindig csak egyéb művekkel egybekötve volt megvásárolható. Pedig megérdemli a saját teret! Itt írtam róla.

Johann Wolfgang von Goethe: Az ifjú Werther szenvedései
Helikon Zsebkönyvek, Helikon, megjelent
Ezzel a könyvvel elég furcsa kapcsolatban állunk: azóta szeretem, amióta egy 1990-es kiadása a kezembe került, bájos lilásrózsaszínbe csomagolva, metszetképpel a fedelén, s rendkívül ízléstelen, narancssárga címirattal (egy haldokló Olcsó Könyvtár volt...). Ennek ellenére mindeddig még egy saját példányt sem szereztem be. Talán majd most. Itt írtam róla.
Mário Cláudio: A tanítvány
Tomas Espedal: A művészet ellen
Typotex Világirodalom, Typotext, megjelenés: szeptember 3.
Kedvenc világirodalmi újdonságokat bemutató sorozatom, a Typotex Világirodalom ezúttal is teljesen ismeretlen utakra terelget. A portugál Mário Cláudio túl a hetvenen "a 20. század egyik legjelentősebb kortárs írója", akitől ennek ellenére egyelőre egy sor sem olvasható magyarul (hacsaknem folyóiratban, amit nem ismerek). Háromrészes könyve három
mester-tanítvány párost mutat be: a három mester Fernando Pessoa, Leonardo da Vinci és Lewis Carroll. A norvég Tomas Espedal kötete ezzel szemben két egymásra felelő kisregényt tartalmaz, amelyek állítólag nagyon személyesek, nagyon nem szépirodalmiak, mégis abszolút azok. A megújult logójú könyvsorozat különleges borítóképekkel és tipográfiával hív a két ismeretlen szerző műveiben való kalandozásra: remélem, hogy nemsokára a kezemben tarthatom a két - meglepő módon nem is túl vastag - kötetet. Itt írtam mindkét kötetről.

Daniel Höra: Betolakodók
Scolar, megjelenés: augusztus 29.
Különös német könyv érkezik a Scolartól egy remek sorozatba, amelynek a külső megformálása szépen összeköti a tagjait, mégis néha mintha még a kiadó munkatársai se lennének tisztában azzal, hogy ez egy széria: a honlapjukon ugyanis az egyes kötetek teljes összevisszaságban kereshetők. Ettől függetlenül az általam modern kamaszregény-sorozatnak nevezett (immár) hét könyv kivétel nélkül igazi élmény: egy-egy Zabhegyező. Itt írtam a könyvről.

Trollok alkonya - Három középkori történet Izlandról
Helikon, megjelent
Nem régen alakult ki az Izland és irodalma iránti vonzódásom, de azóta már többször is megmutatkozott a blogon: olvastam krimit és középkori sagákat, népmeséket és szépirodalmat, legutóbb pár nappal ezelőtt írtam egy friss kötetről. Bernáth István csodálatos fordításainak hatására pedig annyira érdekelni kezdtek a középkori þátturok és sagák, hogy ennek a csodás könyvnek is igent kellett mondanom. Itt írtam róla.

Borisz Akunyin: A Víz bolygó
Európa, megjelenés: szeptember 30.
Pár éve feladtam a reményt, hogy valaha is olvashatom Eraszt Fandorin összes nyomozásait magyarul, ezért ez a megjelenés nagyon meglepett. A 15 kötetből már csak három volt kiadatlan, a sorozatzáró regény és két elbeszéléskötet. Bár nem tudom, miért a későbbi gyűjteményre esett most a választás (van egy korábbi is, a kb. Jádegyöngy rózsafüzér című), látatlanban is elhiszem, hogy mert ez a jobb... És ünnepelve várom, hogy olvashassam. Itt írtam róla.

Sir Arthur Conan Doyle: Az utolsó meghajlás
Szukits, megjelenés: augusztus 27.
Ezt a könyvet eredetileg pár nappal korábbra harangozta be a Szukits Kiadó: így az egyik Libri-könyvesboltban talán már messziről megismernek az eladók: én vagyok az, aki napokon keresztül mindig arra keveredtem és rákérdeztem, kapható-e már. A negyedik Holmes-novelláskötet szokás szerint kétféle, Cumberbatch-es és régimódi címlappal is napvilágot lát, s az ígéret szerint nemsokára követi az utolsó rész, a Sherlock Holmes esetnaplója is! Itt írtam róla.

Jim Butcher: Kísértő vész
Delta Vision, megjelenés: augusztus 27.
Bár már a Könyvfesztivál idején beszereztem és elolvastam a remek új sorozat, a Dresden-akták első két kötetét, az Átokvihart és a Teliholdkórt, csak nemrég sikerült írnom róluk a blogon. Közben elvileg már meg kellett volna jelennie a harmadik kötetnek, de szerintem olyan sokat biztosan nem fog késni. Szívesen várok rá bármennyit, mivel az előző két könyv rajongóvá tett. Itt írtam róla.

Linkek
Újdonságok ajánlója 1.
Újdonságok ajánlója 2.
Újdonságok ajánlója 3.
Újdonságok ajánlója 4. 

Újdonságok ajánlója 5. 
Újdonságok ajánlója 6.
Újdonságok ajánlója 7.
0 Responses