A szerelmes Petőfi - 80 vers (1839-1849)

Ebben a bejegyzésben egy tartalomjegyzéket találsz a Petőfi nyolcvan szerelmes versét tartalmazó gyűjteményemhez.

Ha ezt a listát követed, akkor a tematikus ajánlásom szerint olvashatod el a verseket. Öt ciklusba rendezve, kerettel összesen nyolcvan verssel találkozhatsz Petőfi tollából. A ciklusoknak címet is adtam, s mindegyik mellett egy-egy biedermeier, reformkori divatképrészlet található: ugyanaz, mint az adott témába tartozó Petőfi-versek bejegyzése mellett. Ha ezt az olvasási módot választod, a lenti linkek segítségével nyithatod meg a verseket tartalmazó posztokat.

Ebben a másik posztban viszont található egy időrendben megírt lista, szintén linkesítve. Arról, hogy miért is készült ez a posztsorozat, és mi alapján válogattam bele verseket, itt olvashatsz: A szerelmes Petőfi - 80 vers (1839-1849) című gyűjteményről.

Ω
Oh, szerelem...

Szerelmem zúgó tenger

Fa leszek, ha...
Mihelyest megláttalak...
Ez a világ amillyen nagy...
Száz alakba...
Etelkéhez
Te voltál egyetlen virágom...
Lennék én folyóvíz...
Megteremtéd lelkem új világát...
Nő szerelmem...
Arcképemmel...
Vasárnap volt...
Elmondom, mit eddig...
Ha ébren meg nem látogatsz...
Szeptember végén
Szeretek én...
Ha az Isten...


Szerelemnek rózsafája...

A négyökrös szekér
Síkos a hó, szalad a szán...
Kakasszóra hajnal ébred...
Mi nagyobb a nagy Szentgellérthegynél...
Befordultam a konyhára...
A szerelem, a szerelem...
Nehéz, nehéz a szivem...
A virágnak megtiltani nem lehet...
Zöld leveles, fehér...
Boldog éjjel...
Hull a levél a virágról...
Száll a felhő...
Ereszkedik le a felhő...
Te vagy, te vagy, barna kislyány...
Tíz pár csókot egyvégbül...

Szerelemvágy

Az én mátkám
Elmondanám
Álom
Matildhoz
Oh, lyány! Szemed...
Szemek, mindenható szemek!
Mi szebb, mint...
Első szerelem
Változás
Álmodom-e?
Félre mostan...
Amióta szerelembe...
Egy asszonyi állathoz
Zsuzsikához
Szép kedvesem...
Elváltam a lyánykától...


Szerelem vándorai

Júliához
Erdőd, május 17. 1847.
Bírom végre Juliskámat...
Hozzám jössz-e?
Augusztus 5-dikén
Jó költőnek tartanak...
Csendes élet
Beszél a fákkal a bús őszi szél...
Félálomban...
Rózsabokor a domboldalon
Ma egy éve...
Tudod, midőn először ültünk...
Itt benn vagyok a férfikor nyarában...
Búcsú
Pacsirtaszót hallok megint...


Szeretlek, kedvesem

Reszket a bokor, mert...
Kinn a kertben voltunk...
Ha szavaid megfontolom...
Te a tavaszt szereted...
Szerelmes vagyok én...
Mily szép a világ!
Dicsérsz, kedves...
Kérdezd: szeretlek-e?
Mosolyogj rám!
Szeretlek én, szeretlek téged...
Feleségek felesége...
Hideg idő, hűs, őszi éj...
Uton vagyok, s nem vagy velem...
Ti ákácfák e kertben...
Minek nevezzelek?
Szeretlek, kedvesem

Ω

Szabadság, szerelem!

Linkek
Másik Petőfi-versgyűjteményem: A fiatal Petőfi - 50 vers (1841-1845)
Harmadik versgyűjteményem: 70 költő 70 verse

0 Responses