A szerelmes Petőfi - 80 vers (1839-1849) a megírás sorrendjében

Ez a lista A szerelmes Petőfi - 80 vers (1839-1849) című versgyűjteményem verseit tartalmazza a megírás sorrendjében. Ha érdekel, miért készítettem ezt a gyűjteményt, erről itt olvashatsz.

A nyolcvan vers időrendben

1840
Első szerelem
Álom

1841
Változás

1842
Kakasszóra hajnal ébred...

1843
Az én mátkám
Befordultam a konyhára...
A szerelem, a szerelem...
Matildhoz
A virágnak megtiltani nem lehet...
Síkos a hó, szalad a szán...

1844
Elmondanám
Mi nagyobb a nagy Szentgellérthegynél...
Álmodom-e?
Zsuzsikához
Ez a világ amillyen nagy...
Szemek, mindenható szemek!
Boldog éjjel...
Etelkéhez

1845

Hull a levél a virágról...
Elmondom, mit eddig...
Ha ébren meg nem látogatsz...
Te voltál egyetlen virágom...
Egy asszonyi állathoz
A négyökrös szekér
Megteremted lelkem új világát...
Félre mostan...
Vasárnap volt...
Nő szerelmem...
Száz alakba...
Mihelyest megláttalak...
Amióta szerelembe...
Fa leszek, ha...
Ha az Isten...
Arcképemmel....

1846
Elváltam a lyánykától...
Mi szebb, mint...
Oh, lyány! Szemed...
Szép kedvesem...
Oh, szerelem...
Zöld leveles, fehér...
Szeretek én...
Júliához
Kinn a kertben voltunk...
Te vagy, te vagy, barna kislyány...
Száll a felhő...
Szerelmes vagyok én...
Nehéz, nehéz a szivem...
Ha szavaid megfontolom...
Ereszkedik le a felhő...
Te a tavaszt szereted...
Reszket a bokor, mert...

1847
Szabadság, szerelem!
Erdőd, május 17. 1847.
Bírom végre Juliskámat...
Mily szép a világ!
Lennék én folyóvíz...
Kérdezd: szeretlek-e?
Hozzám jössz-e?
Augusztus 5-dikén
Jó költőnek tartanak...
Beszél a fákkal a bús őszi szél...
Szeptember végén
Csendes élet
Tíz pár csókot egyvégbül...
Dicsérsz, kedves...
Rózsabokor a domboldalon...
Mosolyogj rám!

1848
Feleségek felesége...
Szeretlek én, szeretlek téged...
Minek nevezzelek?
Félálomban...
Uton vagyok, s nem vagy velem...
Ma egy éve...
Itt benn vagyok a férfikor nyarában...
Tudod, midőn először ültünk...
Búcsú
Ti ákácfák e kertben...
Hideg idő, hűs, őszi éj...
Szeretlek, kedvesem

1849
Pacsirtaszót hallok megint...

0 Responses