Érkező kötetetek 1.
Előkészületben, Újdonságok ajánlója - és most az Érkező kötetek. Minden évben sokan megnézik azokat a posztokat, amelyekből kiderül, épp melyik könyveket várom lelkesen. Idén már februárban sikerült összegyűjtenem egy listányit.

Agatha Christie: A Bertram Szálló
Helikon, megjelenés: február 20.
Új év, új élet, új szerkesztés, új Christie - és új szokások. Az elmúlt két évben megszokottá válhatott, hogy a Christie-rajongókra kétszer vár nagy öröm: nyaralás idején és karácsony előtt. Ekkor jött ki az újabb öt-öt Helikon Kiadó-féle kötet. Most azonban már a február is jól kezdődik: egy Miss Marple-regénnyel! Itt írtam róla.
Lee Child: Múlt idő
General Press, megjelenés: február 25. 
Lee Child: Ne add fel könnyen
General Press, megjelenés: február 25.
Új év, új élet, új Lee Child - és egy újra kiadás. Lee Child minden évben egyetlen új könyvet publikál immár filmen is népszerű hőséről, Jack Reacherről, az ősz elején. A General Press, az író hazai kiadója pedig minden év elején, februárban adja ezt az olvasók kezébe magyar fordításban. Idén a Múlt idő (eredet címén Past Tense) című kötet érkezik, amelyben Reacher ezúttal apja élettörténetének a nyomába ered. Nekem már az Eltűnt ellenség is nagyon tetszett, amely - a krimicselekmény mellett - Reacher édesanyjának mutatta be a múltját. Ezért is alig várom ezt az új regényt. Ahogy a nemsokára új kiadásban megjelenő Ne add fel könnyent is, amely a második Reacher-könyv volt 1998-ban. Itt írtam a két regényről. 
George Brewer: A rawensworth-i boszorkány
Attraktor, megjelenés: február 11.
G. G. Pendarves: A Szahara vérfarkasa és a fátylas leopárd
Attraktor, megjelenés: február 11.
A kiadó két pompás sorozata is új könyvekkel gazdagodik: bővül A fantasztikus irodalom klasszikusai és a barna fedeles Rejtelmes történetek is. Utóbbiban egy nálunk teljesen ismeretlen gótikus regény lát napvilágot, az előbbiben pedig újabb G. G. Pendarves-kötet, a nekem nagyon tetsző, 2018-as kedvenc-könyv-listámra is felkerülő nyugati elbeszélések után keleti történetekkel. Ezzel legnagyobb örömömre az Attraktor is csatlakozik a "attól, hogy még csak február van, azért már lehet olvasnivalókat kiadni" kampányhoz, ami nagyon jól esik ilyenkor, amikor nem akar véget érni a tél.
Itt írtam a Brewer-regényről.
Philip K. Dick: Csordulj, könnyem, mondta a rendőr
Agave, megjelent
Philip K. Dick: Az ember a fellegvárban
Agave, megjelenés: február 21.
Nemrég posztoltam arról, mennyire szeretem az amerikai sci-fi író elgondolkodtató regényét, a Csordulj, könnyem, mondta a rendőrt, amely most új, átnézett kiadásban és gyönyörű borítóval kerül a boltokba. (Még a címből nekem korábban igencsak hiányzó vessző is megjelent a címlapon - úgyhogy most mehetek átírni az összes korábbi címlistámat...) A regény, amely talán azt kérdezi, mi marad belőlünk az identitásunk nélkül, rövid, fordulatos, s amikor először olvastam, nagyon megrázott. Mellette érkezik egy utánnyomás is az író leghíresebb könyvéből, Az ember a fellegvárban című disztópiából is. Bár be kell vallanom, én talán ezt a Dick-könyvet szeretem a legkevésbé, azért a kedvelt könyveim között tartom számon. A Dick-könyvekől itt írtam.
James Lovegrove: A háború istenei
Szukits, megjelent
James Lovegrove Lidércnyomása, Guy Adams Isten lehelete című könyve, George Mann Lélekdoboza és Guy Adams Dr. Moreau serege című regénye után idén megérkezik a Szukits viktoriánis-steampunk Sherlock Holmes-folytatásainak ötödik kötete is, amely ezúttal egy alternatív 1913-ban játszódik. Itt írtam a könyvről.
Jankó Olga: Egy élet álma
Aposztróf, megjelent
Jankó Olga regényei nagy kedvenceim. Élvezettel olvastam őket gyerekként és felnőttként, s közülük is nagyon szerettem a szabadságharc idején játszódó Az elmaradt táncot. Most itt egy új regény a korszakról: szokás szerint nagyon közhelyes címmel, de remek cselekménnyel!
Pajzán történet - Kínai erotikus kisregények
Szenzár, megjelenés: március 18.
Végül egy meglepetés, aminél őszintén nem tudom, mit is takar a cím. Régi (és nem is olyan régi) kínai regényeket már olvastam, s valami olyasmit is, mint amilyennek ez a könyv ígérkezik - szóval kíváncsian várom ezt az összeállítást... Itt írtam róla.
0 Responses