2019 és a blog
Volt egy olyan érzésem, hogy még sosem írtam ilyen későn évértékelőt. Azonban mostanában annyira kevés időm van mindenre, hogy annak is örülök, hogy ez megszületett.

2019-ben is nagyon szerettem a blogomat, ám egész évben küzdöttem az idővel, hogy sikerüljön posztokat készítenem és publikálnom az engem foglalkoztató dolgokról. Sok ígéretem beváltatlan maradt, sok rég tervezett bejegyzést és több posztsorozatot is még csak most fogok befejezni (talán), olyanokat is, amelyeket tavaly ilyenkor optimistán még 2019-esnek reméltem.

December végére a Katherine's Bookstore elérte a 630.500 lekérést. 2019-ben összesen 112 írás jelent meg az oldalon. Bár ezzel a posztszámmal a tavalyi év a teljesítményt tekintve csak a nyolcadik a tízből, mivel tudom, mennyi igyekezet áll a 112 poszt mögött, nagyon is elégedett vagyok a számukkal. Jövőre azonban feltétlenül szeretnék rendszeresebben és többet publikálni. Célkitűzésem, hogy minden hónapban szülessen tíz posztom.


A 112 közül tavaly mindössze 7 íródott az ekultura.hu-ra. Ahogy a kötelező teendőim sokasodtak, úgy kellett (sajnos) elengednem néhány választott feladatot, így a kulturális portált 2019. júliustól inkább csak olvastam, mint írtam. Nem adom azonban fel a reményt, hogy ez idén másképpen lesz.

A kifejezetten ide, a blogba szánt írások száma 2019-ben összesen 105 volt. Ezek közül 11 volt könyv- és filmlista vagy bibliográfia, 94 pedig arról szólt, ami a világból érdekelt: könyvekről, filmekről, élményekről és az olvasásról. Ez utóbbi szám érdekes: bár idén 14 írással kevesebb született itt, mint tavaly, a kifejezetten ide írt posztok száma kilenccel nőtt a tavalyihoz képest. Mert ha már írtam, akkor ide.

Legtöbbet júniusban és szeptemberben sikerült posztolnom, 15-15 bejegyzést, a legkevesebb írásom pedig novemberben született, mindössze 3. Igaz, ezek között volt egy régi (2013 óta tervezett) adósság is: a kedvenc második világháborús filmjeimről szóló második, általam nagyon szeretett poszt.

Az év legolvasottabb bejegyzéseinek felsorolását idén két részre bontom, mert azt hiszem, így igazságosabb, hiszen egy decemberi írás egészen biztosan nem tehet szert olyan népszerűségre, mint egy év eleji. Ezért külön megnéztem, melyek voltak a legtöbbet lekért posztok január és június, illetve július és december között. Az eredményeket számolgatva aztán kiderült, hogy bár az év legolvasottabb bejegyzése a Gábor Miklósról született posztsorozatom második része volt, ám csak néhány lekéréssel maradt le tőle az első rész. S hasonló holtverseny alakult ki az első féléves harmadik helyért is. Ezért itt alább az első félévből az öt, a másodikból pedig a három legkedveltebb poszt felsorolása szerepel.

Ezt az öt posztot olvasták a legtöbben az első félévben:
I. Találkozásaim Gábor Miklóssal 2.
2019-ben volt 100 éve Gábor Miklós születésének. Ez a bejegyzés főleg a filmjeivel való első találkozásaimról szólt, s hogy miért tartom őt zseniális filmszínésznek (is).
II. Találkozásaim Gábor Miklóssal 1.
Ez a másik emlékezés a gyerekkoromba visz el. Arról írtam, hogyan találkoztam Gábor Miklós hangjával, már három-négy évesen, s hogyan maradt velem felnőttként is.
III. Simon Templar olvas - Az Angyal és a könyvek
Egyelőre csak részben megvalósult tervem, az Angyal sorozat bemutatása már több posztot íratott velem: ez az Angyal által olvasott könyvekről írt lett közülük a legnépszerűbb.
IV. 2018 kedvenc könyvei
2018 kedvenceinek bemutatását 2019 második posztjaként publikáltam: hálás vagyok az érdeklődésért, amely a toplistára repítette. Itt a 2019-es is elolvasható.
V. Nagy Károly - Az elfelejtett légiós, avagy az elsodort író 
Számomra kiemelkedően fontos életrajzi poszt egy tényleg elfeledett magyar íróról: remélem, hogy a Rejtő Jenőről írthoz hasonlóan később is olvasott marad majd.

Ez pedig a második félév három legolvasottabb bejegyzése volt:
I. Sötét idők - Kedvenc filmjeim a második világháború koráról 2.
Hat évig írni ezt a bejegyzést talán mégis kissé túlzás volt: ám remélem, érdekes lett. Számomra mindenképp az év egyik kedvence.
II. Könyvtár a lakatlan szigetre 
Meglepő, mennyi szubjektív bejegyzés került a leglátogatottabbak idei rangsorába. Ez arról a harminc kötetről szól, amelyek - talán - a legfontosabbak nekem.
III. Kedvenc kalózfilmjeim - Szubjektív válogatás
Ebben a posztban 11+1 kedvenc kalózos témájú kalandfilmemet soroltam fel, miután hazatértem egy csodálatos utazásból, s tökéletesen belemerültem a témába.

A raktárbejegyzések közül a legtöbb olvasója ennek volt:
Nagy Károly (Charles Lorre) modern kiadásban megjelent művei
Az eredetileg az ekultura.hu-ra írt írásaim közül pedig ez volt itt, a blogon a legnépszerűbb:
Hahner Péter: Hatalmasok gyermekkora - 23 történelmi személy ifjúsága

Tervekről nem írok semmit: olvasok, újraolvasok, filmezek - és nagyon igyekszem minél többet blogolni minderről!
Boldog új évet!
Katherine
Linkek
2018 és a blog
2017 és a blog
Blogról, könyvekről, 2016-ról 
Ilyen volt 2015 - számokban, nevekben, címekben
Ez volt 2014 - a blogon
Számvetés - 2013
Évzáró töprengés három részben (2012)
A századik bejegyzés - Boldog új évet! (2011)
Boldog új évet! (2010)

Ui1: Egyébként tévedtem abban, hogy ez az évértékelő későn született meg: tavalyelőtt csak 6-án, tavaly pedig csak 15-én jutottam el eddig...
Ui2: A bejegyzés képei a csodálatosan tehetséges Ellen de Groot művei innen, innen, innen és innen. Érdemes ellátogatni az oldalára!
0 Responses