10 éves a kedvenc antikváriumom! - Antikvarium.hu
2001. november 29-e történelmi nap volt Magyarországon. Legalább is a könyvbarátok számára. Ekkor nyitott meg a net mára legnagyobbá nőtt antikváriuma, a szegedi székhelyű Antikvarium.hu. Idén tehát tíz éves a kedvenc könyvesboltom.

Amikor 2004-ben megrendeltem tőlük az első két antik könyvet (akkoriban gyűjtöttem össze Shakespeare összes műveit, így az első tőlük vett példány az V. Henrik lett), nem gondoltam volna, hogy a mai napig mintegy száz kisebb-nagyobb rendelést fogok leadni náluk, borzasztóan elégedett leszek velük, s ami a fő - szeretni fogom ezt az oldalt! Aki elmebetegségnek tartja, hogy valaki érzelmeket pazaroljon egy honlapra, annak ajánlom, hogy próbálja ki az Antikvarium.hut - s nemsokára ő is elfogult lesz iránta.

Bár szívesen vásárolok a Bookline-on is, az egy másfajta rendszer. Nemcsak azért, mert új könyveket is tartanak, sokkal inkább, mert számos antikváriumot fognak össze. Így - bármilyen készségesek és kedvesek is a Bookline munkatársai - többször szembesülök azzal, hogy az egyes boltok eladói figyelmetlenek az adatfeltöltésnél vagy a megrendelés teljesítésénél. Persze a Bookline attól jó, hogy saját munkatársaik figyelme igyekszik mindezt ellensúlyozni.

Az Antikvarium.hunál azonban ilyesmire nincs szükség. Íme nyolc előny, amiért nagyon szeretem őket:

1. Minden netes antikváriuménál bőségesebb a böngészhető katalógusuk. Felviszik a könyvek legapróbb adatait is: a szerző, cím, szerkesztő, illusztrátor, fordító, kiadó, kiadási év, sorozatcím mind szerepel, ráadásul a könyvek tartalmát, előszavát, egyéb apró adatait is feltöltik. Mindez kereshető, akár csak keresőszavakkal is. Ha például kalózos könyveket keresek, elindulhatok a böngésző kategóriáiból, kereshetek címre, de rákereshetek a kalóz szóra a tartalomban vagy a fülszövegben is. Véleményem szerint ezzel szinte hatékonyabban megtalálhatok minden engem érdeklő művet, mintha egyenként próbálnám kézbe venni a könyveket! Ráadásul így majdnem annyira megismerhetem a könyvet, mintha belelapozhatnék. Be kell vallanom, nem egy esetben az Antikvarium.hu rendszere segítségével derítettem ki, mi a csuda is lehet egy-egy cím, ami még az OSZK katalógusában sem szerepelt. Nem is beszélve arról, hogy minden könyvet, ami egyszer bekerült az adatbázisba, fotón is megnézhetek. Épp ezért könnyű náluk előjegyezni is, hisz pontosan azt fogom kapni, amit szeretnék.

2. Az adatközlés az egyes példányokra nézve is hihetetlenül pontos. Minden apró szépséghiba fényképre kerül és szövegben is megjelenik. Pontosan azt kapom élőben, amit az oldalon láttam. Nem fordulhat elő, hogy veszek egy papírborítós könyvet, amiről kiderül, hogy nincs is meg a védőborítója, vagy hogy egy szép állapotúnak nevezett könyv egyik oldalán mancsnyomokat találok. Ha pedig egy könyv újszerű szerintük, akkor azonnal mehet ajándékozóba!

3. Kiválóak az áraik. Nemcsak a leértékelésekről, az akciókról, a postaköltség nélküli napokról, az ajándék-utalványokról, és más játékokról beszélek. Általában véve nagyon jók, olcsók a könyváraik, ráadásul minden nap számtalan könyv pillanatnyi áras kedvezménnyel kapható.

4. Rendelni, fizetni, átvenni nagyon könnyű. A rendelés csak néhány kattintás, s mindig kérhetek hozzá ajándékkönyvet is. Általában fizethetek készpénzzel, bankkártyával vagy átutalással is, az utánvétes, csomagpostásnak való fizetés pedig mindig lehetséges. A könyveket átvehetem átadóirodákban, Pick Pack Pontokon, újságárusoknál, de számomra a legkényelmesebb általában a hazaszállítás. Mindig gyorsan, pontosan, kiválóan és gondosan csomagolva érkeznek meg a könyvek. (És szép, Antikvárium.hus ragasztószalaggal vannak körülkötve.:)

6. Minden problémát gyorsan megoldanak. Könnyű őket elérni telefonon és interneten, gyorsan válaszolnak. Kedvencem a skype-szerű ügyfélszolgálat, ami nappal működik és minden bajra tud gyógyszert. De ha az embernek éjfélkor támadnak kérdései, reggelre arra is választ kap. Egyszer kaptam véletlenül problémás könyvet, amit olyan gyorsan kicseréltek, hogy ráeszmélni sem volt időm. Természetesen rendeltem már véletlenül egy könyvből kettőt, ikszeltem már be tévesen fizetési módot, szóval elkövettem már a netes vásárló összes tipikus hibáit, de minden olyan gyorsan, számomra a legkényelmesebben helyrejött, hogy igazából számon sem tartom, hányszor kellett nekem a segítség. Csak vásárolok, vásárolok...

7. Gyönyörű az oldal, és pompásan használható. Egyszer Esze Dóra "édesen csúnyácska" weblapnak nevezte egy írásában. Nos, nekem egy kívánságom van csak: hogy maradjon mindig ilyen csúnyácska (ha ez csúnya, nekem ugyanis nagyon tetszik a melegbarna háttér a pislogó baglyokkal:). Nem csillivilli flashalkalmazásokra, édibédi reklámlapokra és tüneményes hátterekre vágyom: hanem arra, amilyen most az oldal. Iszonyúan gyors. Nagyon könnyen kezelhető. Kiakaszthatatlan. (Egyszer több mint ötven böngészőfület nyitottam egymás mellé érdeklődésből, és a rendszer mégsem akadt ki!)

8. A Fizessen könyvvel akció keretében gyakorlatilag becserélhetem a megunt könyveimet új antikvár művekre. Ilyet se láttam még máshol, sem a neten, sem a valóságban.

Száz szónak is egy a vége: az Antikvarium.hut öröm megismerni és használni. Túl a hétszázadik könyvön, amit tőlük rendeltem, elmondhatom, ők a kedvenc antikváriumom.

Csemege:
A következőkben mókás adatokat olvashatsz a szülinapi magazinjukból, amit a rendelésem mellé kaptam.
Amikor az oldal megnyílt, a feltöltött kezdő kötetszám 45 000 volt. Mára ez 414 500-ra nőtt. Az oldal tíz éves fennállása alatt 2 813 000 kötet könyvet tartalmazott, hiszen az árukészlet folyamatosan bővül és változik.
Az oldal technikai hátterét 6 szerver gép adja. A teljes RAM méret 52 GB, az összes lemezméret 3TB.
2011-re 334 000 regisztrált felhasználója lett az oldalnak. Ez véleményem szerint jóval több vásárlót jelent, hisz én is szoktam rendelni a netes vásárlástól idegenkedő ismerőseimnek.
Az oldal használóinak 60,3%-a 20 és 35 év között van.
A legidősebb regisztrált felhasználó idén 99 éves.
Egy nap 25-30 000- szer néznek meg adatlapokat, 10-15 000 ember látogat el a honlapra.
A megrendelések 21%-t éjszaka adják le a felhasználók.
Decemberig 914.100 csomag készült el a cégnél.
A boltnak volt már ausztráliai, tajvani, mexikói, grúz és dél-afrikai rendelője is.
A legelszántabb magánvevő 1104 darab könyvet vett egy nap alatt.

Látogass el a honlapra Te is! Ne felejtsd el megnézni a pislogó baglyokra kattintva a bagolymúzeumot!
0 Responses