Blogról, könyvekről, 2016-ról
Számomra 2016 ellentmondásos év volt. Több dolog pompásan sikerült az életemben, a legcsodálatosabb hónap éppen december volt. Mégis, voltak szomorúságaim és csalódásaim is. Szerencsére azonban ez a poszt nem arról szól, milyen volt az én évem - sokkal inkább arról, milyen évet zárt a blog. Erre a kérdésre viszont csak egyetlen tömör válasz létezik: jót.

Először is, talán a legfontosabb dátum 2016. augusztus 13., szombat volt. Ekkor publikáltam ugyanis a Katherine's Bookstore ezredik bejegyzését. A Könyvesház 2010. május 2-án nyitotta meg a kapuit: vagyis hat év és még mintegy három hónap kellett ahhoz, hogy a bejegyzések száma ezerre szaporodjon.

A publikálást ezután is változatlanul folytattam: 2016. december 31-én már 1037 bejegyzés volt olvasható az oldalon. Idén összesen 127 poszt íródott. Ezek közül 96 a blogra született írás volt, 31 az ekultura.hu-ra íródott ajánló. A blogra készült 96 poszt közül 64 szólt mindarról, ami érdekelt a könyves világból, 32 pedig bibliográfia volt.

Be kell valljam, nagyon tetszenek a fenti adatok. Idén valamiféle véletlennek köszönhetően ugyanis elképesztően arányosan sikerült a blogomra dolgoznom: posztjaim pontosan háromnegyedét készítettem eleve ide, pontosan egynegyedét pedig az ekultura.hu kulturális portálra (igaz, valójában eggyel több, 32 írás lenne az egynegyed, de a 32. írásom megjelenése már januárra, vagyis 2017-re csúszott...). És: a 96 eleve ide íródott bejegyzésemnek pontosan az egyharmada volt bibliográfiai, kétharmada pedig szöveges, véleményes poszt. Ennél szebben tervezni sem tudtam volna.

Pedig nem terveztem, sőt, elég sok váratlan esemény történt velem ebben az évben (még ha többségük jó is volt). Talán ennek is köszönhető a hullámzó teljesítményem. Legtöbbet, havi 17 írást két hónapban posztoltam: márciusban és júliusban. Legkevesebbet, havi 6 írást pedig májusban és októberben tettem közzé. A tizenkettőből csak öt olyan hónap volt, amikor meghaladta a tízet a posztjaim száma. Ennek ellenére nagyon sokan olvastak nálam. A blogomon 2016. december 31-e éjfélig 440 125 lekérés történt, ami azt jelenti, hogy tavalyhoz képest több mint 90 000-rel nőtt a látogatások száma. Köszönöm szépen a sok-sok olvasást! Érdekes egyébként, hogy nyártól kezdve jelentősen megnőtt a blogom látogatottsága: ennek nem sikerült megtalálnom az egyetlen, fő okát.

A számomra legfontosabb posztok a következők voltak:
Boldog születésnapot, Olivia de Havilland! - Régi, titkos vágyam teljesült, amikor megírhattam ezt a jubileumi, 100. születésnapi köszöntést kedvenc filmszínésznőmnek!
Így élt Barsi Ödön - Egy magyar író élete - Ismét belevetettem magam a két világháború közötti időszak tehetséges írójának életművébe: erről további írások következnek!
Az érsek vitéze - Regény a régi Esztergomról - Egy csodálatos nyaralásra is emlékeztet ez a remek kötet, amely tökéletes kalandozás a régmúltban ifjaknak és idősebbeknek egyaránt!
Typotex Világirodalom 3. - Két kis kötet nemcsak nőknek - Az egyik a kedvencem az idei szépirodalmi kötetek közül, a másik a Könyvhét örök emléke! 
Olvasmányposzt 3. - Szlovák írónők - Két könyv is nagyon hozzám nőtt ebből a szlovák választékból: a poszt őrzi egy csodás Könyvfesztivál és sok boldog olvasás emlékét!

Képek Elizabeth Shippen Greentől (1871-1954)
A blog legolvasottabb öt plusz egy bejegyzése idén egyértelműen arra hívta fel a figyelmemet, hogy sokan olvasnak szívesen a történelemről. A legtöbben ugyanis idén ezeket az írásokat nyitották meg:
1. Sziluett - Tényleg korszerű történelmi életrajzok mindenkinek - Majdnem nyolcszázan voltak kíváncsiak eddig erre a novemberi bejegyzésre, aminek nagyon örülök. Ez az írás ugyanis egy gyönyörű barátság története: véletlenül fedeztem fel a történelmi életrajz-sorozatot, s azóta is minden kötete új meglepetés. Idén karácsonyra is napvilágot látott egy újabb remek tagja!
2. „Nekünk mégis Mohács kell...” - Egy kiváló könyv - Mintegy hétszázötvenszer töltötték be ezt az ajánlómat eddig, amely egyik kedvenc történelmi témámról szól. Megtiszteltetés, hogy a kötet szerzői közül ketten, Farkas Gábor Farkas és Rácz Piroska is megjegyzéssel látták el a szöveget. Bár írásom eredetileg rádióba készült, itt kelt igazán önálló életre, ami őszintén meglepett!
3. A Szent Koronától Zrínyi Miklósig Pálffy Gézával  - Szintén történelmi témájú bejegyzés szerezte meg a harmadik helyet: remélem, hogy az olvastán mások is felfedezték maguknak Pálffy Géza történész e három pompás könyvét. Számomra különösen nagy találkozás volt a Szent Koronáról szóló: szeptember óta már újra is olvastam!
4. Náci thriller kérdőjelekkel - Berlin Noir - Ritka, hogy olyan kötetről írjak a blogon, ami nem nyerte el igazán a tetszésemet. Ettől a könyvtől nagyon sokat vártam, és úgy éreztem, nem kaptam eleget. Köszönet az ekultura.hu-nak, akik elfogadták, hogy az általam sokat dicsért első kötet után most nem tudtam hasonlóképpen örülni a másodiknak. És - várom a harmadikat!
5. Rejtélyes magyar történelem 7. - "Koporsó tömlöcét aki elkerülte" - Petőfi halála és a legendák - Az ötödik legolvasottabb poszt címet több mint ötszáz lekéréssel egy számomra hihetetlenül kedves történelmi sorozat egy darabjáról írtak kapták. A Kossuth Kiadó A magyar történelem rejtélyei című pompás albumszériájának köteteit tizenegy posztban mutattam be, ezeknek eddig mintegy háromezer olvasója akadt. Remélem, sokan érzik majd maradandónak a könyveket!
6. 1000. bejegyzés - Végül stílszerűnek érzem, hogy éppen csak eggyel lemaradva az ötös dobogóról, épp a blog 1000. bejegyzése lett a hatodik leglátogatottabb írás az idén. Még egyszer köszönöm szépen mindenkinek, hogy olvas, követ, látogat! 

A legolvasottabb bibliográfiai bejegyzések szintén kivétel nélkül történelmi könyvekkel foglalkoztak:
1. A Sziluett - Korszerű történelmi életrajzok sorozat darabjai
2. A Pannonica Kiadó Magyar századok című történelmi sorozata
3. A Pannonica Kiadó Élete és kora történelmi életrajz-sorozata

A szépirodalom csak az ekultura.hu-ra írt ajánlók között győzedelmeskedett: ezek közül itt a blogon a legtöbben (több mint hatszázan) Lee Child Néma város című legújabb könyvéről írt cikkemet olvasták el.

Idén is szívesen írtam könyvajánlókat: lelkesen figyeltem az új megjelenéseket, s amit izgalmasnak tartottam a magam számára, rögtön listába is foglaltam, hátha mások is kedvet kapnak hozzá. Míg tavaly 13 ilyen ajánló bejegyzésem született és összesen 130 könyv megjelenését kötöttem mindenkinek a lelkére, idén kevesebbet, 9 ilyet írtam és 104 könyvet ajánlottam bennük. Ennek ellenére többen olvasták őket, mint tavaly: az előző éviekre tavaly szilveszterig éppen 2000, az ideiekre azonban 2016 utolsó éjféléig 3082 lekérés érkezett! Az utolsó ilyen ajánló egyébként a Kívánságok karácsony közeledtén címet viselte, s ennek a végén ott találhatod a korábbi hasonló posztok gyűjteményét. Mindenhol frissítettem a beharangozót, ahol már volt alkalmam olvasni az adott könyvet és írni róla a blogon.

Áttekintésem végén a 2016-osnál szebb, felhőtlenebb és
boldogabb jövő évet kívánok magamnak,
sok jó könyvet, örömet és sikert mindenki másnak!
Köszönöm mindenkinek, aki nálam olvasott!
2017-ben is szeretettel várok mindenkit!
0 Responses