Szép a nyár is - Új megjelenések
Számomra fantasztikus ez az év. Bár sokan mondják, hogy kevés jó és érdekes könyv jelenik meg, én minden hónapban találok néhány olyan újdonságot, amelyet szinte azonnal szeretnék kézbe venni. Az alábbi posztban ezek közül gyűjtöttem össze tízet.

J. D. Salinger: Három korai történet
Helikon Zsebkönyvek, Helikon, megjelenés: július 3.
Nagyon megkedveltem a Helikon Zsebkönyvek sorozatát. Páran a környezetemben ugyan hajlamosak voltak azt gondolni, olcsó húsnak híg a leve, vagyis hogy igaz, remek árú és szép kiállítású a sorozat, de leginkább csak olyan művek jelennek majd meg benne, amihez könnyű hozzáférni. Ez már önmagában sem igaz: hiszen mindig van egy olyan olvasónemzedék, aki még nem vett meg a könyvtárába olyan alapműveket, mint A per, A kis herceg, vagy Poe elbeszélései, s most olcsón és minőségi külsővel juthat hozzá. Ám számomra a legnagyobb meggyőző erővel két könyv hatott: a Napoleon gondolataiból összeállított, abszolút unikumot jelentő első kötet, és Szun-ce és kortársai hadtörténeti munkái, amely könyvecske szövege ebben a formában így, először látott napvilágot magyarul. Most pedig itt egy újabb teljes újdonság: a Zabhegyező írójának három korai elbeszélése, amelyeket 1940-44-ben, magazinok hasábjain publikált, de csak tavaly rendezték őket kötetbe az USA-ban. Vagyis a Kilenc történettel és Salinger kisregényeivel ellentétben, amelyek ma is a boltokban vannak, de magyar nyelvű útjukat még a hatvanas-nyolcvanas években kezdték, ez a könyv most jelenik meg először magyarul! Szurkolok a Helikon sorozatának: s természetesen alig várom, hogy polcra tegyem a három elbeszélést.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Borisz Akunyin: A fekete város
Európa, megjelent
Tudom, túl pesszimista vagyok, de amikor láttam, hogyan jelent meg az év elején az Azazel második, puha kötéses, trendi kiadása, bizony elkeseredtem: nem elég a kemény táblás borító háromszori stílusváltozása, úgy látszik, most már magát a kemény kötést is el fogja veszíteni a Fandorin-sorozat... Az élet azonban rácáfolt a pesszimizmusomra: az Európa a korábbiakhoz hasonló köntösben jelenteti meg A fekete várost. És egyáltalán: kiadja! Vagyis, másfél év után megjelenik magyarul a mindmáig utolsó, tizenharmadik regény, amelyben a grúz származású orosz író Sherlock Holmesa, az idősödő, ám változatlanul romantikus és zseniális Eraszt Fandorin nyomoz - ezúttal 1914-ben. Mit is írhatnék: boldog vagyok. (De azért csendben megemlítem, hogy létezik még egy kötetnyi novella is Fandorinról...)
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Andrew Lane: Fekete jég
Főnix, megjelent
Tudom, tudom, folytatásrajongó vagyok, két szempontból is. Andrew Lane könyvsorozata ugyanis eleve egy folytatás, vagy inkább előzmény, amelyben Sir Arthur Conan Doyle halhatatlan hősének, Sherlock Holmes-nak az ifjúságát mutatja be a szerző. Ráadásul a Fekete jég maga is egy folytatás: a széria harmadik kötete, amelyben a rejtélyes Halálfelhő és a borzongató Vörös pióca után egy újabb, ezúttal oroszországi nyomozásra kísérhetjük el az ifjú Holmest, aki ezúttal igazságtalanul vádolt bátyját próbálja majd megmenteni. De akár normális ez, akár nem, én egyszerűen rajongok minden Sherlock Holmes-folytatásért és továbbgondolásért (is), így tűkön ülve várom, hogy végre tényleg megjelenjen a kötet. A két elődét még a Lybrum adta ki öt éve, így igazán ideje volt a második kötetben beígért harmadiknak... (Persze Lane azóta már hétkötetessé bővítette a sorozatot, de ne legyünk telhetetlenek: nagy dolog ez a kiadás önmagában is.) Várom tehát a kalandokat: különösen izgalmas két másképp elképzelt ifjú Sherlockról olvasni párhuzamosan, hisz a Manó is szorgosan jelentkezik az olasz Sherlock, Lupin és én újabb köteteivel...
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Alfred Komarek: Polt felügyelő és a jeges szüret
Napkút, megjelenés: ősz
Ebben az évben sem maradunk Polt felügyelő nélkül... A Nyomolvasó sorozatban napvilágot lát a Bűntények a pincesoron széria negyedik kötete is. Az osztrák Komarek detektívregény-sorozata egyszerre hagyományos és modern. Főhőse Sherlock Holmes logikáját és Maigret humanizmusát ötvözve rója köreit és nyomoz a falusias-kisvárosias borvidék gyilkossági ügyei után. Ám az a világ, amelyet a szerző megrajzol köréje, magában hordozza a régi dolgok, a hagyományok elmúlását, valami önző, sok szempontból nem kívánatos, ám ennek ellenére szükséges és megállíthatatlan modernitást. A fülszöveg ígérete szerint ez az ellentét ebben a regényben különösen nagy szerepet kap majd: de az eddigi három csavaros, irodalmi és eredeti regény alapján is megjósolható, hogy remek, újraolvasásra érdemes olvasmányt, nem csak egyszerűen egy krimit, de egy bánatos-lírai hangvételű, jó kis könyvet kap majd a kezébe az, aki elolvassa ezt az új kötetet.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Fabian Lenk: Caesar és a nagy összeesküvés
Scolar, megjelenés: ősz
Az Idődetektívek-sorozatban nem tudok csalódni, ezt a könyvet azonban különösen nagy izgalommal várom. Julian, Kim és Leon ugyanis az ókori Rómába látogatnak majd el benne, de ami érdekesebb, i. e. 65-be, ahol a fiatal Julius Caesarral találkoznak. Fantasztikus ez a korai dátum: az első triumvirátus, vagyis Pompeius, Crassus és Caesar szövetsége csak öt évvel később jött létre (majd Caesar elment Galliába, sikeres és népszerű lett, Crassus meghalt, Pompeius polgárháborújában alulmaradt Caesarral szemben, aki egyeduralkodó lett, ám i. e 44-ben meggyilkolták) - vagyis mindaz, amit szoktunk tudni, sőt, tanulni Caesarról, csak a jövő zenéje még, amikor a három időutazó egy nagy összeesküvést nyomoz ki a leendő uralkodót segítve. Őszintén kíváncsi vagyok, Fabian Lenk hogyan bonyolítja majd a történelmi tényeken alapuló történetét: de biztos, hogy izgalmas lesz...
Frissítés: ezúttal szabályos krimit olvashattam, gyilkossági kísérlettel, ármánykodással, több egyenrangú gyanúsítottal és izgalmas történelmi háttérrel. Jó volt!

Merlin regényének folytatása
A Szent Grál története
A Szent Grál felkutatása
Artúr király halála
Chrétien de Troyes: Perceval, avagy a Szent Grál története
Könyvpont, megjelenés: szeptember 4.
Földi paradicsomra találtam! A Könyvpont Kiadó eddig csak egy nyomda volt számomra, amely mellesleg a legkülönbözőbb témájú, ám általában teljesen az érdeklődésemen kívül eső könyveket is kiad néha. Most viszont, amikor kiderült, hogy pazar szövegeit fogják megjelentetni az Artúr király mondakörnek, hűséges olvasójául szegődtem... Az öt kötet összesen több mint 1800 oldal, a fordítók pedig (Jeney Zoltán, Szalai Virág, Tótfalusi Ágnes) kiválóak, így bízom benne, hogy e könyvekkel olyasmi történik, ami még nem volt: elérhetővé válik az Artúr-ciklus magyarul. Mivel a téma épp idén év elején talált rám Geoffrey of Monmouth és Robert de Boron Artúr-könyveivel, s Kiss Sándor izgalmas Artúr-kalauzával, így épp a legjobbkor jött ez a gyönyörű kiadássorozat. Bízom benne, hogy mások is lehatolnak majd a segítségével a regények, filmek és tévésorozatok egyik kedvenc témájának ősforrásához.
Frissítés: Sajnos a könyvek nem jelentek meg 2015-ben. Talán majd 2016-ban jönnek. 2017-ben és 2018-ban megjelent a negyedik és az ötödik kötet. Itt írok róluk.

Link
Túl korán van még kívánni, de azért... - 11 új könyv
Jön, jön, jön...! - A második könyvkívánság-poszt 
Ezeket is várom - Még egy könyvlista
Megint itt az április, könyvekkel tele 
Későtavaszi könyveim
Májusi vágyak - Megint megjelenésekről 
Kívánságok hálójában
0 Responses