Újdonságok ajánlója 5.
Annyira közeledik a tavaszi könyvfesztivál, hogy ez az utolsó újdonságajánló már csak majdnem megkésett lehet - de legalább már májusra is kitekint.

Francesco Petrarca: Cím nélküli könyv
Lazi, megjelent
Azok után, hogy újra felfedeztem magamnak az itáliai reneszánsz költő, Petrarca munkásságát, nagy örömömre szolgál, hogy - úgy tűnik - a Lazi kiadó nem adja fel azt a majd húsz éve megkezdett programját, hogy a költőóriás prózai munkáit is eljuttassa a magyar olvasókhoz. Így ez a szatirikus levélgyűjtemény is csatlakozhat a Kétségeim titkos küzdelméhez és A tudatlanságról írt könyvecskéhez. Itt írtam róla.

Anthony McCarten: A legsötétebb óra - Így rántott vissza minket Churchill a szakadék széléről
Agave, 2018
Nálunk idén januárban mutatták be a huszadik századi angol történelemről szóló legújabb hollywoodi mozit, A legsötétebb órát (Darkest Hour), amely A király beszédéhez és A király látogatásához hasonlóan olyan témát mutat be, amelyről még sosem készült film: Churchill néhány napját 1940 májusában. Ez a kötet a film forgatókönyvének hátteréül szolgáló eseményeket mutatja be. Itt írtam róla.

Georges Simenon: Maigret és a pikárdiai gyilkosságok
Agave, megjelenés: május 10.
Amikor a könyvfesztiválra egyetlen Maigret- vagy Simeon-regényt sem jelentett be a kiadó, egy percre elszomorodtam. Annál jobban megörültem viszont, látva, hogy májusban már érkezik is a felügyelő újabb nyomozása: ráadásul az, amelyből a Maigret-tévésorozat 1. évadának második epizódja (Maigret és a kicsi Albert) készült. Itt írtam róla.

Lee Child: Nincs mit veszítened
General Press, megjelenés: május 16.
A General Press mindig tartja a szavát. Ígéretükhöz híven az idei friss könyv, az Éjféli szállítmány mellett három korábbi Reacher-történet is megújul. A Hiba nélkült és a 61 órát követi a Nincs mit veszítened, a 12. regény. Érdekesség, hogy a 61 óra az egyetlen olyan Reacher-regény, amelyben a hős mintha meghalt volna. Még azonos évben követte a Megérte meghalni - megnyugtatva az aggódó olvasókat. Most viszont nem fél senki, így az újra-kiadásban másik könyv is jöhet utána: tudjuk, hogy Reacher él és élni fog... Itt írtam róla.

Linda Castillo: Sötét úton
General Press, Világsikerek, megjelenés: június 25.
A Lee Child-szériához hasonlóan a kiadó Világsikerek sorozata is szépen gyarapodik, mióta új, puha kötéses lett a külseje. Bár az általam nagyon kedvelt Jonathan Kellerman, úgy látszik, nem a magyarok kedvenc szerzője, mivel 2014 óta nem került be a Világsikerek szerzői közé, ott van Linda Castillo, akit tavaly fedeztem fel, s idén is megjelenik a legújabb könyve a sorozatban. Az amish közösségben játszódó érdekes krimijei sosem okoznak csalódást. Ahogyan most sem.

Jessica Shattuck: Nők a kastélyban
Bluemoon Könyvek, megjelenés: április 25.
2017-ben a közismerten misztikus-ezoterikus köteteket megjelentető Édesvíz Kiadóból kinőtt egy szépirodalommal foglalkozó műhely. Nem akármilyen könyvekkel szerezték meg az olvasók bizalmát: ők adták ki a Lincoln és a bardót, A víz érintését és a Felfedezők Társaságát. Ez a könyv a második világháború idejére viszi el az olvasókat, csupa női főszereplővel. Itt írtam róla.

Robert Harris: München
Gabo, megjelenés: április 26.
Harris mindig nagyon izgalmas könyveket ír: nekem is nagyon tetszett az Enigma, a Pompeji vagy a Konklávé. Legfrissebb kötete, a 2017 őszén megjelent München a második világháborúra készülő náci Németországban játszódó kémregény, s mindenki csak szuperlatívuszokban nyilatkozik róla. Így alig várom, hogy elolvashassam. Itt írtam róla.

Ormos Mária: Hitler
Kossuth, megjelent
A Kossuth Kiadó az idén nyolcvanhét éves, akadémikus professzorasszonyt életműsorozattal köszönti: ennek első kötete Ormos Mária megkerülhetetlen Hitler-életrajzának a legújabb kiadása lett. Az először 1994-ben, majd 1997-ben megjelent mű újraszerkesztve, elegáns, kemény táblás kiadásban látott napvilágot ismét. Itt írtam róla.

Csunderlik Péter - Egri Gábor - Fodor János - Emily Gioielli - Hajdu Tibor: Kérdések és válaszok 1918-1919-ről
Napvilág, megjelenés: április 16.
A Kérdések és válaszok nem avuló és pompásan használható sorozata idén már a hetedik évébe lépett: 2012-ben jelent meg az első, az Európai Unióról szóló kötet. Idén kisebb kihagyás után egy elképesztően izgalmasnak ígérkező kérdéssor következik, amelyből az Első Magyar Köztársaság és a Tanácsköztársaság korát ismerhetjük majd meg. Itt írtam róla.

Raoul Renier: Krán
Delta Vision, megjelenés: április 19.
A lista végére egy csemege: megtörtént a hihetetlen, megtört a jég, megjelenik egy új Raoul Renier-regény! Ennél valószínűleg nem is kell többet mondani: akár M.A.G.U.S.-rajongó valaki, akár csak szereti Raoul Renier köteteit, ennek mindenképpen a polcán a helye! Én már alig várom, hogy birtokolhassam, mert ezt - muszáj. Itt írtam róla.

Linkek
Újdonságok ajánlója 1.
Újdonságok ajánlója 2.
Újdonságok ajánlója 3.
Újdonságok ajánlója 4.
0 Responses