Vakmerő remények - A tízéves blog tizedik ünnepi bejegyzése

Egyértelmű, hogy ez az év nem egészen úgy sikerült, ahogyan azt elterveztem. Vagy bárki eltervezte. A koronavírus-járvány olyan kihívás elé állított mindent és mindenkit, amelynek talán még mindig nem sikerült megfelelni...

Nekem biztosan nem. Pontosan azért írtam le az előbb a koronavírus-járvány szót, mert most, év végén rájöttem, hogy még egyetlen egyszer sem vetettem papírra/képernyőre a blogban. Inkább úgy fogalmaztam, hogy "teljesen felfordult a világ körülöttem", hogy "bármit csinálok, az elmém egy sarkában állandóan ott a tudat, hogy baj van", hogy ez egy "különös év", amelynek a "könyves ünnepeit elsöpörte az ismeretlen", s amelyet legjobban ezekkel a kifejezésekkel lehet jellemezni: "karantén és home office, karácsony és húsvét, olvasás és könyvrendezés az otthonomban, elhallgatás és újrakezdés a blogban, sőt, első és második hullám, és még nincs vége..." Leszögeztem, "sosem gondoltam volna, hogy a Katherine's Bookstore ilyen különös időkben fogja ünnepelni fennállásának tizedik évfordulóját". De mindvégig kerültem és tabusítottam a koronavírus-járvány kifejezést.

Most viszont, hogy háromszor is megbirkóztam a leírásával, inkább a jövőbe szeretnék tekinteni. A lelkes és tervekkel teli, 2020-as januárban és februárban ugyanis posztokat akartam (és kezdtem) írni a Zorro-történetekről, az Időalagút filmsorozatról, James Darren legjobb számairól, s nagyon lelkesen terveztem egy Elfelejtett filmklasszikusok szériát is. Nem tudom, mindezektől több lett volna-e a világ, mindenesetre a vágyak és tervek bennem maradtak. S rengeteg könyvről, filmről szeretnék azóta is írni, többek közt angol olvasmányaimról, a Vörös Pimpernel világáról, a nekem kedves filmszínészekről tervezek posztokat. Az év vége azonban ismét viharos volt és nem hagyott egy pillanatnyi levegővételt sem. (Többek közt ideiglenesen írtam közben egy másik blogot: nem csoda, hogy ez látszólag majdnem megszűnt létezni...)

Épp ezért nem akarok és nem is tudok semmit sem ígérni ebben a tizedik ünnepi bejegyzésben a 2021-es évre magamnak vagy a blog olvasóinak. De tele vagyok reményekkel. Szeretném a Könyvesházat a 11. évében is olyanra formálni, ami mutat és kifejez valamit belőlem. Szeretnék tovább posztolni. Szeretnék ígéreteket beváltani és új utakon elindulni.

Remélem, sikerül mindez.

Korábbi ünnepi posztok:
10 éves a blog!

Tízéves a blog 1. - "Nem változik-e folyton az ízlés?"

Tízéves a blog 2. - Igen, angolul olvasni jó

Tízéves a blog 3. - Tíz férfiról

Tízéves a blog 4. - Utazás egy könyv körül három óra alatt
Tízéves a blog 5. - Újabb tíz férfiról
A 70 költő 70 verse linkgyűjteményről
70 költő 70 verse

Az én Könyvhetem - 2020

0 Responses