Előkészületben 9.
Hát, most már igazán elég az engem érdeklő új megjelenésekből... Ezzel a tizeneggyel ugyanis kilencvenkilencre nő az Előkészületben című bejegyzésekben idén ajánlott kötetek száma... Ez számomra nemcsak csodás-olvasós karácsonyt jósol, de izgalmas télvégét és tavaszt is.

Korcsmáros Pál - Cs. Horváth Tibor: Spartacus
Képes, megjelenés: december 8.
Ezúttal kivételesen nem szépirodalommal nyitom a listámat, hanem szépirodalmat feldolgozó képregényekkel. Az első jó hír, hogy idén decemberben három évi szünet után folytatódik a Korcsmáros Pál-sorozat a Képes Kiadónál, s mindjárt egy igazi, hősi történet, Howard Fast Spartacusa kerül sorra benne.

Zórád Ernő - Cs. Horváth Tibor: Fekete gyémántok
Nero Blanco Comix, megjelenés: december 9.
A második jó hír pedig, hogy a Zórád Ernő-sorozat is folytatódik egy újabb klasszikus adaptációs képregénnyel, Jókai Mór Fekete gyémántok című művének feldolgozásával. Bennem közben sok minden készülődik arról, hogyan is fedeztem fel (újra) a képregényt: jövőre erről mindenképpen írnom kell...

Christian Jacq: Az élet fája
Szenzár, megjelent
Ezt a könyvet már olvastam: nem is egyszer. A listára azonban mégis felkerült, hogy örvendezhessek a megjelenésén. Korábban a francia egyiptológus író kiadója az Európa volt. Azonban már öt éve nem adtak ki semmit az írótól. Most, új kiadónál, itt a pompás Ozirisz-tetralógia első része. Korábban itt írtam róla. 

Iréne Frain: Marie Curie szerelmei
Típotex megjelent
A Typotex Világirodalom bármely kötetével azonnal fel lehet lelkesíteni. Most a kiadó hasonló formátumban egy szerelmi regényt ad ki, amely egyúttal rendhagyó tudóséletrajz is. A francia történész szerzőnő Marie Curie életének egy évét mutatja be, amelyben elnyerte a második Nobel-díjat, s amelyben fény derült egy titkos szerelmére. Itt írtam róla.

Böszörményi Gyula: Nász és téboly
Könyvmolyképző, megjelent
Nos, lehet, hogy igaz: lezárul Ambrózy báró csodálatos története. (Vagy sem.) Mindenesetre, mint rajongónak, rengeteg kérdésem van a cselekménnyel kapcsolatban, s remélem, most valamennyire választ kapok majd. Mivel pedig szemléletváltozást ígértem magamnak, lelkesen várom a regényt. Itt írtam róla.

George Mann: Sherlock Holmes - Lélekdoboz
Szukits, megjelenés: december 10.
Sajnos elég sokáig nem olvastam el George Mann Mechanikus Londonát. Pedig igazán élvezetes steampunk-regény, amelyet újraolvasni is jó volt. A szerző most is hasonló világot épít fel, amelyben azonban ezúttal ott kalandozik Sherlock Holmes is, mint az Isten lehelete és a Lidércnyomás lapjain. Itt írtam róla.

Michael Connelly: Sötét visszhang
Könyvmolyképző, megjelenés: december 8.
Amikor rátaláltam erre a megjelenésre, két dolog jutott eszembe. Az első: hova juttatta az Alexandra Connelly hazai népszerűségét, ha azzal kell rábeszélni a fiatalokra, hogy a "tv-sorozat regényalapja"... A másik: hogy boldog vagyok, hiszen ha újraindul a sorozat, talán megjelenhet a kiadatlan két korai regény is.

Michael Connelly: A költő
Művelt Nép, megjelenés: 2018. július 9.
Connelly legfrissebb hét könyve kiadatlan magyarul. A Könyvmolyképző épp Connelly-sorozatot indít a korai művekből. Mit tesz a MN? Beharangozza egy már húsz éve írt, 1998-ban már lefordított mű újra kiadását, jövő júliusra. Így a Könyvmolyképzőnek is keresztbe tesz, a rajongóknak sem nyújt semmit, és a Deaver-kötetből kiindulva az a megjelenés lesz még akár 2019-es is... Hm...

Oborni Teréz: Az ördöngös Barát - Fráter György (1482-1551)
Sziluett történelmi életrajzok, Kronosz, megjelent
Még 2015-ben figyeltem fel a pécsi Kronosz Kiadó Sziluett történelmi életrajzok nevezetű sorozatára, amelyben pompás biográfiák jelennek meg a magyar történelem kevéssé ismert személyiségeiről. Két éven át lelkesen figyeltem és gyűjtöttem az új köteteket, az azonban, hogy kijött ez a sokat ígérő könyv, valahogy nem tűnt fel - eddig. Most viszont ajánlom. Itt írtam róla.

Glenn S. Sunshine: A reformáció fotelteológusoknak
Koinónia, megjelenés: december
Alig vettem észre ezt a kötetet, pedig nagyon megörültem neki. Annak ellenére ugyanis, hogy ez az év volt a reformáció 500. évfordulója, nem jelent meg magyarul új, modern, népszerű életrajz sem Lutherről, sem Kálvinról, továbbá nem írt senki érdekes és friss könyvet a magyar reformációról, netán ökumenikus, összefoglaló szemlélettel. Akkor legalább ez a randa-borítós, de okosnak tűnő kis kötet. Itt írtam róla.

Rainer M. János: Nagy Imre - Sorsfordítók a magyar történelemben
Kossuth, megjelenés: december 13.
Megfogadtam, hogy nem fogom beharangozni az új sorozat köteteit hónapról hónapra (a második, Bethlen Gábor-kötetről sem írtam). De a Nagy Imréről szóló életrajzot még mindenképpen ajánlanom kell, hiszen Rainer M. János általam ismert mindhárom Nagy-könyve pompás bemutatása volt egy különös pályának. A további kötetek listája itt található.

Linkek
Előkészületben 1.
Előkészületben 2.
Előkészületben 3.
Előkészületben 4.
Előkészületben 5.
Előkészületben 6.
Előkészületben 7.
Előkészületben 8. 
0 Responses