2019 - Könyvfesztivál
Bár volt egy pillanat, amikor azt hittem, idén nem jutok el a Könyvfesztiválra, szombaton mégis sikerült kilátogatnom. Nagyon rossz lett volna, ha elmarad a remek beszélgetés, ami miatt mindig emlékezni fogok a mai napra.
De minden más szempontból is pompásan sikerült a délelőtt. Olvastam, böngésztem, vásároltam, pakoltam, megint olvastam, böngésztem és vásároltam... Ahogyan azt egy Könyvfesztiválon kell. Meglestem sokakat Varró Dánieltől Karl Ove Knausgårdig: köszönet minden írónak, költőnek, fordítónak, hogy eljön a dedikálásokra, ahol nemcsak azoknak okoz nagy örömet, akiknek aláír, de mindenkinek, aki arra jár, és közelről megfigyelhet-megbámulhat egy valódi, nagybetűs Szerzőt.
Részlet a zsákmányból és egy dedikált kötet
Meglátogattam a kedvenceim standját a 21. Századtól a Kronoszig, a Typotextől a Delta Visionig. És idén nem felejtettem el felmászni a galériára, így rábukkanhattam a Magyar Nemzeti Galéria asztalára, ahol néhány érdekes, régi katalógushoz ingyen is hozzá lehet jutni. (A vásárláshoz pedig a képen látható, gyönyörű papírtáskát adják.) Láttam könyves csokikat és könyves szalagokat, Poket-automatát, és idegen nyelvű könyveket, meg bögréket és könyvjelzőket minden mennyiségben. Még a rossz időnek is volt pozitív hozadéka: bár összességében rengetegen voltak a Könyvfeszten, talán egy egészen kicsit kevesebben érkeztek meg már nyitásra, mint tavaly (mivel ekkor még nagyon nedves, szeles, felhős, sötét, rosszkedvű volt az idő). Így alkalmam lett elsőként beletúrni különlegességekkel teli dobozokba, első nézelődőként rákérdezni erre-arra, s egyáltalán, kivételesebbnek érezni magam...
Szereztem két csodás dedikációt, egy szatyornyi könyvet és sok-sok élményt! Holnap estig még tart a Könyvfesztivál. Ne hagyd ki!

Link
2018 - Könyvfesztivál
0 Responses