Kétéves a Könyvesház
Ez a rövid bejegyzést azt ünnepli, hogy pontosan két évvel ezelőtt, 2010. május 2-án született meg blogomon az első bejegyzés, mégpedig Az első mondatokról.

Aki esetleg felfigyel erre a posztra, s elolvassa azt a régit, az elsőt, megpróbálhatja kitalálni, mely könyvekből is származott az ott idézett és körülírt hét nevezetes első mondat.

Az elmúlt napokban két olvasónak sikerült tökéletes, helyes megoldást beküldenie: Hachier és ErikBa írták a következőket.

"1 - Biblia 2 - Mann: József és testvérei 3 - Austen: Büszkeség és balítélet 4 - Esterházy: Harmonia Caelestis 5 - Eötvös: A falu jegyzője 6 - Christie: Tíz kicsi néger 7 - Updike: Párok. Hachier"

"Boldog születésnapot, Katherine's Bookstore! Még sokszor ennyi évet kívánok! Tetszett ez az első mondat játék, neki is veselkedtem hát, íme az én megoldásaim, mely bízom benne más megoldásai is egyben:
1. "Kezdetben teremtette Isten az eget és a földet." – Biblia: Ószövetség 2. "Mélységes mély a múltnak kútja." - Thomas Mann: József és testvérei 3. "Általánosan elismert igazság, hogy a legényembernek, ha vagyonos, okvetlenül kell feleség." – Jane Austen: Büszkeség és balítélet 4. "Kutya nehéz úgy hazudni, ha az ember nem ösmeri az igazságot." – Esterházy Péter: Harmonia Caelestis 5. "Aki tiszai alföldünknek egy részét bejárta…" – Eötvös József: A falu jegyzője 6. "Egy dohányzók számára fenntartott…" – Agatha Christie: Tíz kicsi néger 7. "- Mi a véleményed az új házaspárról?" – John Updike: Párok
Erőt, egészséget a további nagyszerű bejegyzésekhez! Üdvözlettel: ErikBa"

A megoldásokhoz gratulálok, az olvasást köszönöm!

Boldog születésnapot, Katherine's Bookstore!
6 Responses
  1. Lobo Says:

    Boldog születésnapot! Mindig élmény olvasni a Könyvesházadat, szóval hajrá, csak így tovább :)



  2. Heloise Says:

    Boldog blogszületésnapot kívánok én is!
    Nagyon örülök, hogy rátaláltam anno a blogodra, és rendszeres olvasója lehetek. Remélem, még nagyon sokáig megörvendeztetsz minket a rendkívül alapos és hihetetlenül érdekes bejegyzéseiddel!
    Lobohoz csatlakozva, én is csak azt üzenhetem zárásként, hogy: hajrá, csak így tovább :-)


  3. Nagyon köszönjük, a blog is és - én is.:)
    Nagyon boldog vagyok, hogy szívesen olvasol nálam - ahogy én is nálad!


  4. 1 - Biblia
    2 - Mann: József és testvérei
    3 - Austen: Büszkeség és balítélet
    4 - Esterházy: Harmonia Caelestis
    5 - Eötvös: A falu jegyzője
    6 - Christie: Tíz kicsi néger
    7 - Updike: Párok


  5. ErikBa Says:

    Boldog születésnapot, Katherine's Bookstore!
    Még sokszor ennyi évet kívánok!
    Tetszett ez az első mondat játék, neki is veselkedtem hát, íme az én megoldásaim, mely bízom benne más megoldásai is egyben:
    1. "Kezdetben teremtette Isten az eget és a földet." – Biblia: Ószövetség
    2. "Mélységes mély a múltnak kútja." - Thomas Mann: József és testvérei
    3. "Általánosan elismert igazság, hogy a legényembernek, ha vagyonos, okvetlenül kell feleség." – Jane Austen: Büszkeség és balítélet
    4. "Kutya nehéz úgy hazudni, ha az ember nem ösmeri az igazságot." – Esterházy Péter: Harmonia Caelestis
    5. "Aki tiszai alföldünknek egy részét bejárta…" – Eötvös József: A falu jegyzője
    6. "Egy dohányzók számára fenntartott…" – Agatha Christie: Tíz kicsi néger
    7. "- Mi a véleményed az új házaspárról?" – John Updike: Párok

    Erőt, egészséget a további nagyszerű bejegyzésekhez!
    Üdvözlettel:
    ErikBa