13+1 romantikus jelenet
Íme a 13+1 legromantikusabb jelenet az elmúlt harminc év legjobb szerelmes vígjátékaiból!
Ezek a kedvenceim (legalábbis a szövegesek közül):

1. Micsoda nő (Pretty Woman, 1990)
A létrajelenet.
Edward: Vivian királykisasszony! Eljöttem érted. Miért kell neked olyan magasban lenned? 
Vivian: Mert páholyban a legjobb!


2. Sztárom a párom (Notting Hill, 1999)
A sajtótájékoztató.
Újságíró: Thacker. A neve Thacker.
William: Ó kösz. Kösz. Azt kérdem tehát, ha Mr. Thacker belátja, hogy nagy hülye volt, és térden csúszna Ön előtt és könyörögne, hogy bocsásson meg, akkor vajon Maga megbocsátana?
Anna: Igen. Azt hiszem, igen.
William: Hát, ez nag
yon jó hír. A Kutyák és Lovak olvasói mind nagyon fognak örülni.

3. Kate & Leopold (Kate & Leopold, 2001)
A pohárköszöntő a 19. században.
Leopold: Kérem, emeljük poharunkat és koccintsunk jövendőbelimre, kinek jólétét és boldogságát szent kötelességem lesz óvni, Albany leendő hercegnőjére - Kate McKayre. A híres McKay-klán sarja...
Kate: Massepequából.


4. Igazából szerelem (Love Actually, 2003)
Natalie és a miniszterelnök első találkozása.
David: Üdv, Natalie!
Natalie: Üdv, David! Vagyis uram! De szar, nem igaz, hogy ezt mondtam! Most meg azt mondtam, hogy szar! Kétszer. Nagyon sajnálom, uram!
David: Jó, semmi baj. Az lett volna gond, ha azt mondja, kurva.
Natalie: Köszönöm, uram. Az a szörnyű érzésem volt, hogy már az első nap elkúrom... Ba
ssza meg...

5. Aludj csak, én álmodom (While You Were Sleeping, 1995)
Sok jég.
Lucy: Ez meg mi volt? 
David: Vagy a gatyám vagy a farizmom szakadt el... (...) Van egy fölös farmergatyája odahaza?
Lucy: Ha az én gatyám jó magára , öngyilkos leszek.


6. Zene és szöveg (Music and Lyrics, 2007)
Alex meglátásai.
Alex: Szerintem túl okos, tehetséges, különleges, jó vagy ahhoz, hogy álarc mögé bújj.
Sophie: Ezek igazán megható szavak. Különösen egy szűk nacis ürgétől.
Alex: Felnyomja a szívembe a vért.


7. Dupla vagy semmi (The Secret of My Succe$s, 1987)
A liftjelenet a film végén.
Szerelő: Charlie, már harmadszor ugyanaz a hibája a liftnek.
Jane, a titkárnő: A fene egye meg... Ez a dög megint beragadt!


8. A vasmacska kölykei (Overboard, 1987)
Menekülés a hajóról.
Dean: Annie!
Andrew, az inas: Nem, asszonyom. Ezt nem engedhetem meg. Mentőmellény nélkül soha!
Annie: Dean, megyek!
Andrew: Egy kicsit kérethetné magát, asszonyom.
Annie: Mondja meg anyámnak, hogy majd hívo-o-m.
Vízimentő: Asszony a vízben! Estélyi ruhában van, uram.


9. Oltári nő (Runaway Bride, 1999)
A szerelmi vallomás.
Maggie: Garantáltan lesznek nehéz időszakok. És garantáltan lesz olyan, hogy egyikünk vagy mindketten ki akarunk szállni. De garantálom, hogy ha nem kérem, hogy légy az enyém, azt életem végéig bánni fogom. Mert a szívem mélyén tudom, hogy számomra te vagy az igazi.
Ike: Egész jól sikerült beszéd volt.
Maggie: Egy íróismerősömt
ől kölcsönöztem.

10. Elizabethtown (Elizabethtown, 2005)
Telefonálás napkeltééig.
Claire: Megvolt a csúcspont...



11. Hat nap, hét éjszaka (Six Days Seven Nights, 1998)
Párbeszéd menekülés közben.
Robin: Rettenetesen félek.
Quinn:
Ha ez megnyugtatja, én is félek egy kicsit.
Robin: Nem, ezzel a legkevésbé sem nyugtat meg.
Quinn: Azt hittem, a nők ezt szeretik.

Robin: Mit?
Quinn: A férfit, aki nem fél sírni. Aki felvállalja a nőiességet.
Robin: Nem! Ha kalózok üldöznek, a férfi legyen
gonosz és elszánt.

12. Holiday (The Holiday, 2006)
Kódolt vallomások vacsora előtt.
Amanda: Te nős vagy? Mondd meg gyorsan!
Graham: Nem! (
...)
Graham: Ne haragudj, hogy nem említettem eddig.

Amanda: Te e. l. v. á. l. t. vagy?
Graham: Nem, hanem ö. z. v. e. gy.


13. Hárman párban (Two Much, 1995)
A zárójelenet.
Art: Első látásra beléd szerettem.
Liz: Ezt már mondtad. Vagy az Bart volt?
Art: Csak azt mondd meg, hogy mit akarsz, ki legyek?
Liz: (a csók után) Ez most ki volt, Art vagy Bart?
Art: Csak én. Csak én.



+ 1. Hölgyválasz (Shall We Dance, 2004)
Tánc.
John: Egy buta kis rózsa.
Beverley: Gyönyörű. Miért nem vagy a
búcsúbulin?
John: Ó, mert tánc is lesz. És a tánchoz partner kell. És az én partnerem itt van. Beverley, szabad egy táncra?


És a vigaszdíjas: Két hét múlva örökké (Two Weeks Notice, 2002)
A zárójelenet.
George: Lucy, én szeretlek téged....
Lucy: Én is téged.
George: Meg kell említenem, hogy lemondtam. Szegény vagyok.

Lucy: Jó.
George: Így osztoznunk kell más családokkal a helikopteren. Elfogadod?
Lucy: Ameddig nem kell neked dolgoznom, jól megleszünk.
George: És most térjünk rá arra a vadmacskaszerű perec-projektre.
0 Responses