Későtavaszi könyveim
Miközben épp arra keresek választ, melyik is a leginkább várt könyvfesztiválos könyvem, rá kellett jönnöm, hogy áprilisi újdonságlistám távolról sem volt teljes. Ha csak azokat a könyveket veszem figyelembe, amelyekkel feltétlenül számolok a jövőben mint olvasnivalókkal, máris biztos, hogy a hó eleji lista nem egész, csak egy fél. A könyvfesztivál és a jó idő hatására ugyanis számos későtavaszi könyvet konferáltak még be a kiadók. Ezek közül válogattam ki tízet.

Eugen Ruge: Cabo de Gata
Európa, 2015, megjelenés: május 21.
Lehet, hogy csalódni fogok. Hiszen egy írónak nem minden könyve egyformán jó. De a német író A fogyatkozó fény idején című, a német múlttal el/leszámoló, rendhagyó családregénye, amely 2011-ben Német Könyvdíjat kapott, annyira kedvenc könyvemmé vált, hogy Ruge e másik könyvét is mindenképpen el kell majd olvasnom. Az 1954-es születésű, igazi polihisztor, többek közt Csehov-fordító szerző nem sieti el a karrierjét: ez a második önálló könyve, az első műve A fogyatkozó fény idején után. Bár már olvashatnám.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Iselin C. Hermann: Dominó
Park, 2015, megjelenés: április 28.
Hosszú évek után új regény az írónőtől, akinek Expressz ajánlott! című szerelmes levélregénye (vagy szerelmeslevél-regénye...) átrajzolta a véleményemet arról, mi is az a szerelem. (Itt írtam róla.) A Dominó sokkal terjedelmesebb, több mint háromszáz oldalas regény, hat főszereplővel, de azt írják róla, ez is egy "szerelmesregény". Így - gondolom - a szerelem újabb arcával fogok megismerkedni, ha majd olvashatom.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Agatha Christie: Sors-rejtekajtó
Európa, 2015, megjelenés: június 15.
Az utolsó regény, amit Agatha Christie életében írt. Persze nem az utolsó kiadott könyve, hisz az okosan eltartalékolt Poirot-könyv, a Függöny, s a sokáig titkolt Miss Marple-nyomozás, az eredetileg a fióknak írt Szunnyadó gyilkosság még később jelent meg. De a legutolsó olyan történet, amelyet a krimi királynője kitalált és megalkotott. Nem ez lett a legcsavarosabb regénye. Hozzám mégis nagyon közel áll. Azzal kezdődik ugyanis, hogy az idősödő Beresford-házaspár új házában rendezi a könyvespolcot. Gyerekkönyvek tűnnek fel, s vele - az ifjúságuk... S miközben egy gyilkosság és egy kémtörténet árnya is felsejlik, az olvasó nyakig merülhet a nosztalgiába. A gyerekkönyvek változnak: a múlt bája örök.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Agatha Christie: A Listerdale-rejtély
Európa, 2015, megjelenés: nyár
Elbeszéléskötet... Ha haboznál, hogy elolvasd-e, emlékeim szerint szerepel benne egy bizonyos James Bond. Persze nem az a bizonyos... De azért vonzó, és talpraesett. De a címadó novella is igazán kedvemre való: romantikus, blöffös, okos, igazi Christie. Minden története igazi, bűnügyi rejtély, de ahány annyiféle. A könyv csúcspontja egyértelműen a Fülemüle-villa, első Christie-elbeszélésem, persze csakis Borbás Mária fordításában. Csak az a szomorú, hogy ezek után már csak két Agatha Christie maradt az év második felére: a Balhüvelykem bizsereg és a Szárnyak szava. Közel az életműkiadás vége.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Georges Simenon: Maigret és a víg kompánia
Agave, 2015, megjelenés: május 14.
Simenon-könyv. Regény. Ráadásul Maigret. Magyarul mindeddig teljesen kiadatlan. Az Agave gondozza: vagyis szép a borítója, jó a fogása. Ráadásul Ertl István fordította. No, ez az a könyv, amit mindenképpen el kell olvasni. Idén ez immár a második Maigret lesz a Maigret és a beharangozott gyilkosság után - én már alig várom.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Mary Robinette Kowal: Sosemvolt nyár
IPC, 2015, megjelenés: április 28.
A harmadik bűbájoló történetet már legalább annyira vártam, mint a negyedik Jane Austen nyomoz krimit. A kiadó e két sorozatával kapcsolatban tökéletesen elégedett és teljességgel elégedetlen vagyok: hisz a könyvek igen jó fordításban, szép külsővel jelennek meg, ám sajnos mindkét széria csak szigorúan évi egy kötettel bővül: jöhetne több is... Mary Robinette Kowal e harmadik regényét ugyan nem nevezték Nebula-díjra (ellentétben a sorozat előző két kötetével, a Tünékeny illúziókkal és az Üvegbűbájjal), ám remélem, ez is hasonlóan posztmodern, meglepő és eredeti lesz, mint elődei.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Akif Pirinçci: Francis - Bársonytalpon oson a világ legjobb nyomozója
Metropolis Media, 2015, megjelenés: április 23.
Imádom a török író első regényét, amely magyarul Bársonytalpon oson a halál címen látott napvilágot még a régi, Magyar Könyvklubos időkben, s amely szabályos hard boiled krimi. Egyetlen apró plusszal: hogy nyomozója, bűnelkövetői, tanúi, cinkosai és áldozatai mind macskák... És íme, idén, húsz év után megjelenik a szerző egy másik macskakrimije, a Francis, amely a sorozatban a második (nyolc kötet van)! Nagy-nagy hála a kiadónak, amiért nem az első kötetet adták ki újra, hanem a másodikat, amely még ismeretlen izgalmakat tartogat. Fel, az új macskakrimire!
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla

Isaac Asimov: Fekete Özvegyek Klubja
Metropolis Media, 2015, megjelenés: április 23.
Már tavaly is alig fértem a bőrömbe, amikor megjelent Asimov magyarul még soha ki nem adott Azazelje... Annyira szeretem Asimovot, és még annyi kiadatlan kötete van... Jó, persze nem biztos, hogy a Bibliához írott kommentárjai elsőként érdekelnének: de minden, ami szépirodalom, jöhet tőle, akár azonnal is. Ezért lettem igazán eszeveszetten boldog, amikor a Könyvfesztivál megjelenései között megpillantottam ezt a krimifüzért. Aki olvasta A halál fuvallata című regényt vagy pl. a sci-fi-novella A Daloló Harangokat, tudja, hogy Asimov nagyon is tud bűnügyi történeteket írni: de olyan igazán sajátféléket. Remélem, ezek is ilyenek lesznek.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Irene Adler: A fehér kastély
Manó, 2015, megjelenés: május 18.
Kezdetben volt A fekete dáma. Aztán következett az Utolsó felvonás az Operában. Majd A skarlátvörös rózsa rejtélye. Ezt követte A katedrális árnyéka. Most pedig, íme, A fehér kastély. Az biztos, hogy a szerző, az olasz Alessandro Gatti tud címeket adni. A gyerekkrimi-sorozat, amely Sherlock Holmes, Irene Adler és Arséne Lupin kamaszkori kalandjait mutatja be, hazájában már a kilencedik kötetnél jár. Mi pedig ezzel az ötödikkel érünk el a közepére. Hurrá.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Wendy Lower: Hitler fúriái
Európa, 2015, megjelenés: május 29.
Német nők a náci vérmezőn: szól az alcím. Nem tagadom, ami ebben a könyvben nem tetszik, az a hangzatosnak szánt cím és a túldimenzionált alcím. (Bár majdnem ez az angol eredeti is: el lehet elmélkedni azon, miért több nekem a náci vérmezők, mint a Nazi Killing Fields...) Ugyanakkor nagyon izgalmasnak, alaposnak és szakszerűnek tartom a szintén a kiadó által megjelentetett, Anna-Maria Sigmund írta, háromkötetes A nácik asszonyait, így azután remélem, a Hitler fúriái is hasonló élményt ad majd: izgalmas, megdöbbentő és kijózanító betekintést a korszakba, egy új szemszögből. (A borítóterv azóta változott, plasztikus plakátszínesre.)
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Link
Túl korán van még kívánni, de azért... - 11 új könyv
Jön, jön, jön...! - A második könyvkívánság-poszt 
Ezeket is várom - Még egy könyvlista
Megint itt az április, könyvekkel tele
0 Responses