Őszi újdonságok
Miközben a nyár időjárás szempontjából még nagyon is tart, sőt, vadul tombol, egészen jó érzés őszi könyvújdonságokról írni. Ezek többsége most fog megjelenni vagy pár napja jelent meg, szerepel azonban két olyan kötet is, amely idén, de kissé korábban jelent meg, ám én csak most figyeltem fel rá. Az, hogy az alábbi tizenkét könyvet a kezembe vehetem majd, igazán nagy öröm - és akkor az új Sofi Oksanen-regényről még szó sem esett...

Ljudmila Petrusevszkaja: Rémtörténetek
Typotex, megjelenés: szeptember 15.
Hihetetlen: Ljudmila Petrusevszkaja, az 1938-as születésű orosz írónő igazi legenda, magyarul azonban mindeddig nem adtak ki mást tőle kötetben, mint színműveket. A Typotex Világirodalom sorozatban azonban most próza jelenik meg tőle: különösnek ígért elbeszélések. Alig várom: ismeretlen kaland lesz, de biztosan izgalmas. (Lehet, hogy öreg ördögöket is látok majd...?) A könyvről itt írtam.

Agatha Christie: Gyilkosság a golfpályán
Európa, megjelenés: szeptember 23.
Hihetetlen: megvan nekem Agatha Christie minden műve, egységes kiadásban. Miközben azonban szeretettel nézegetem a gyűjteményem, továbbra is figyelem a friss megjelenéseket, hátha valaki esetleg épp nálam veszi észre, hogy újabb remek könyv jelent meg puha kötésben, szép borítóval. Ezúttal a második Poirot-regény, melyből kifejezetten pompás Suchet-film készült 1995-ben.

Jeffery Deaver: Az acél csók
Művelt Nép, megjelenés: november 25.
Hihetetlen: végre felkarolta egy magyar kiadó Jeffery Deaver műveit! Az amerikai krimiszerző alkotta meg Lincoln Rhyme-ot, a tolószékhez kötött nyomozót és társát, a vonzó és zseniális Amelia Sachsot. A páratlan páros kalandjait rövidítésben is nagyon szerettem olvasni, később pedig sikerült könyvméretű kalandjaikat is összegyűjtenem. És most itt a - 2012 óta első - új regény róluk! Megjegyzés: sajnos a kötet megjelenése áttolódik 2017 márciusára. A könyvről itt írtam.

Lee Child: A baj nem jár egyedül
General Press, megjelent
Végre: igencsak vártam már a következő Lee Child-újra kiadást. A baj nem jár egyedül remek, jó könyv, amiben úgy láthatunk bele Reacher egykori, katonai múltjába, hogy csupa civil szereplővel nyomoz együtt. Csak egy dolgon csodálkoztam: a kiadó katalógusa ősz elejére a legelső Reacher-regény, az Elvarázsolt dollárok megjelenését ígérte. Remélem, sorra kerül majd az is. A könyvről itt írtam.

Faye Kellerman: Orosz rulett 
Harlequin, megjelent
Hihetetlen: két Decker és Lazarus-krimi egy évben! Sose gondoltam volna, hogy a Harlequin Kiadó kínálatát fogom lesni detektívregények után kutatva... A tavaszi Fojtogató szenvedély után ugyanis megjelent az amerikai írónő újabb kötete, s a kiadóhoz köthető a szintén pompásnak bizonyult Sherlock Holmes-regény, a Vérében a művészet kiadása is. Kérem, csak így tovább! A könyvről itt írtam.

Orson Scott Card: Fhérgek
Delta Vision, megjelent
Hihetetlen: a MesterMűvek oly régóta nélkülözött sorozata végre folytatódik. A különös hangulatú regények mesterétől, Orson Scott Cardtól ez a harmadik regény s szériában, annak is a Science Fiction alsorozatában (korábban A kegyelem ára és a Bűvölet jelent meg a Fantasy alfolyamban). A Fhérgek már a címével is felhívja magára a figyelmet, nagyon kíváncsi vagyok rá. A könyvről itt írtam.

Borisz Akunyin: Kémregény
Európa, megjelenés: szeptember 19.
Végre: már annyira szerettem volna, hogy új Akunyin-kötet jelenjen meg... Igaz, leginkább Fandorinra vágytam volna, de úgy látszik, ő még késik egy kicsit. Itt van azonban helyette egy hamisítatlan kémregény, amelyben, ha jól értettem, Akunyin ismét stílusbravúrral áll elő. A valódi "szovjet" kémregényeket is szeretem, így hát persze, hogy várom ezt a posztmodernet... A könyvről itt írtam.

Ne kérdezd, ki voltam - Egy díva emlékére
Szépmíves Könyvek, megjelenés: szeptember 25.
Hihetetlen, hogy a csodálatos filmszínésznő és énekesnő, Karády Katalin emlékének mindössze öt könyvben sikerült adózni az elmúlt több mint harminc évben: ennek a gondolatnak szenteltem egy hosszabb bejegyzést idén májusban Öt könyv Karádyról címmel. Őszre azonban megszületett a Szépmíves Könyvek Képes Emlékezet sorozata, s benne egy Karády-könyv. Várom. A könyvről itt írtam.

Turbucz Dávid: A Horthy-kultusz 1919-1944
MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont, megjelent 
Végre: alig vártam már, hogy megjelenjen ez a munka. Turbucz Dávid rövid, tömör és szinte szórakoztató olvasmányként olvasgatható, mégis abszolút új szemléletű Horthy-életrajza már ígérte a megszületését, a szerző blogjában is voltak nyomai annak, hogy készül. Most viszont itt van, imponáló hosszal, mintegy ötszáz oldalon. Alig várom, hogy belemélyedhessek. A könyvről itt írtam.

Pálffy Géza: A Magyar Királyság és a Habsburg Monarchia a 16. században
MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont, megjelent
Hihetetlen: ez a második kiadásban megjelenő könyv egyszerűen lenyűgözött. Olyan jó ugyanis, és olyan elképesztő méretű tudásanyagot ölel fel és rendez el, hogy ha valaki kezébe veszi, garantáltan másképp gondolkodik majd a 16. századról, s a Magyar Királyság és a Habsburgok kapcsolatáról, mint addig. A meggyőző szintézis óriási szemléletbeli változást hozott, pedig még be sem fejeztem. A könyvről itt írtam.

„Nekünk mégis Mohács kell...” - II. Lajos király rejtélyes halála és különböző temetései
MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont, megjelent 
Végre: azt hiszem, nagyon kellett már egy könyv erről a témáról, amelyben a valódi tudomány szólal meg Grandpierre K. Endre, vagy épp Börcsök Mária nagy példányszámú tévhitei helyett... Tény, hogy a király meghalt a mohácsi csata után. Tény, hogy a testét elhantolták, majd később kiásták, amikor a királyné keresése sikerrel járt. Ennyit tudtam. Ezért kell ez a könyv. A könyvről itt írtam.

Tóth Imre: Egy polgári arisztokrata - Kánya Kálmán (1869-1945)
Kronosz Kiadó, megjelent
Hihetetlen: be kell valljam, hogy eddig észre sem vettem, hogy a pécsi Kronosz Kiadó, és életrajzi sorozata, a Sziluett - Korszerű történelmi életrajzok egyáltalán létezik. Most viszont, hogy felfedeztem, nagyon megörültem, hogy a legfrissebb kötet épp egy olyan személyiségről szól, akiről már olyan sokat olvastam más életrajzokban: tényleg megérdemel egy külön, olvasmányos kötetet. A könyvről itt írtam.

Linkek
Könyvek, amelyekre érdemes várni 1.
Könyvek, amelyekre érdemes várni 2.
Szorgosan gyűjtögetett megjelenések
Folytatjuk: nyárvégi könyvlista
0 Responses